onliner (350) | FOLLOW | DASHBOARD.


Entry About Shout Misc1
DenDam YAng TerMAnis..


"Bodoh! Benci, benci, benci!" Inilah reaksi awalku, apabila aku tahu ada orang lain dlm hatinya. Allah saja yang tahu betapa sakitnya hatiku. Sudahlah dibohongi, ditabur harum pula dengan fitnah dr kwn2nya. sakitnya hati..... Aku Di Duakan..??Semalaman aku menangis, sakit bila dikianati mereka yang aku sayang,yang aku percaya..:(


Malam itu, usai solat Isyak, aku memulakan niat untuk bersolat hajat. Aku nak minta pada Allah supaya diturunkan bala yang dasyat pada mereka yang menganiayaiku. yang menyakitiku. sedih.. Biar! Biar dia rasa,sakit yang aku rasa. Aku nak hajatkan supaya mereka yang menyelarku rasa, apa yang aku alami. Aku nak sepanjang hidup mereka, mereka akan derita seperti yang aku rasa.. yang aku terluka..:(
Sakit hati bercampur bisikan syaitan inilah hasilnya. Aku lakukan solat hajat dengan mata yang sembam dek seharian menangis. Bagiku, pasti Allah akan memberikan keadilan padaku. Doa orang teraniaya pasti termakbul.
Namun, ketika sujud terakhirku, bukan itu yang kuhajatkan buat mereka. Bukan kecelakaan. Bukan bala malapetaka. Sebaliknya aku berhajat supaya aku di beri kekuatan untuk setiap ujian dari-Nya. Aku berdoa agar dia yang terlibat diberikan hidayah dan diampunkan dosa mereka. di berikan kesedaran agar mengetahui hati manusia ini ada batasannya. Dan aku berdoa agar aku dapat menerima dengan reda ujian-Nya. HubUnganku dgnnya tetap untuk selamanya. Sujudku penuh dengan air mata. Sayu.
Alhamdullilah, selesai sudah solat hajatku. Hatiku kini tenang. Damai. Bagaikan tiada kekusutan yang pernah berlaku. Rupa-rupanya, kemaafan itu dendam yang termanis untuk sebuah pembalasan.

haK CIpta X TerPeliHAra..:)

OLDER POST / NEWER POST